اهمیت آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

شنبه 26 اسفند 1402
5:13
سجاد

. برای مثال، یک نویسنده می تواند رمانی را به عنوان شکل آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده نهایی بیان خود بنویسد. همین را می توان در مورد زبان های برنامه نویسی نیز گفت. برنامه نویسی می تواند به کودکان بیاموزد که رسانه های تعاملی دیجیتال را توسعه دهند. در واقع، فرزند شما می تواند هر تجربه ای را که بخواهد خلق کند، تصور کرده و از طریق برنامه نویسی به آن زنده شود.

چرا کودکان باید برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرند؟

اکنون که می توانید ببینید برنامه نویسی چگونه برای کودکان آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مفید خواهد بود، وقت آن است که به دلایل اختصاصی پایتون نگاهی بیندازید تا آنها را به برنامه نویسی وادار کنید. در اینجا بزرگترین دلایلی است که پایتون را دوستدار کودک می دانند:

مبتدی پسند است

زبان های برنامه نویسی زیادی برای انتخاب وجود دارد، در واقع تقریباً 700 زبان در کل جهان وجود دارد. با این حال، برخی از آنها قوانین و نحو پیچیده ای دارند همانطور که در بالا ذکر کردیم. کودکان باید قبل از نوشتن یک خط کد، آن قوانین و نحو را یاد بگیرند. این می تواند برای هر کسی گیج کننده و خواستار باشد آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده. خوشبختانه، یادگیری قوانین و دستور زبان پایتون چندان سخت نیست. به این دلیل که همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از زبان های برنامه نویسی است که به تفکر انسان نزدیکتر است.

[بخوانید: رباتیک برای کودکان]

آیا می خواهید برنامه شما چیزی را به صفحه نمایش خروجی دهد؟ در پایتون، نوشتن یادداشت برای دوستتان آسان است:

چاپ ("سلام، دنیا!")

پایتون برای کودکان

در زیر خروجی ای است که روی صفحه مشاهده خواهید کرد:

سلام دنیا!

پایتون به راحتی قابل نصب است

نصب پایتون یکی از ساده ترین کارهاست. کودکان بزرگتر حتی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهمی توانند آن را به تنهایی مدیریت کنند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که به صفحه رسمی سر بزنند و نسخه مناسب پایتون را برای سیستم عامل خود دانلود کنند. سپس، آنها فقط باید نصب کننده را راه اندازی کنند و دستورالعمل های نصب را دنبال کنند تا یک محیط پایتون را روی دستگاه خود راه اندازی کنند. برای شروع برنامه‌نویسی، فرزندتان می‌تواند «cmd» را در ویندوز یا «ترمینال» را در لینوکس یا macOS راه‌اندازی کند.

مفاهیم پایه پایتون

برای آموزش موثر برنامه نویسی در پایتون به کودکان، باید آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده خود را با برخی مفاهیم اولیه آشنا کنید. در زیر یک آموزش بسیار ابتدایی پایتون برای والدین و کودکان آورده شده است:

نحو

در برنامه نویسی، سینتکس قوانینی را که باید رعایت کنید تا برنامه شما به درستی ساختار یابد را توضیح می دهد. اگر نحو درست نباشد، کد شما اجرا نخواهد شد. به عنوان مثال، تورفتگی مهم است. کامپایلر پایتون یک خطا را بدون تورفتگی مناسب ایجاد می کند.

این ایده شبیه به قواعد دستور زبان و املا در زبان های انسانی ما است. Syntax به شما کمک می کند تا برنامه هایی بنویسید که برای کامپیوتر منطقی باشند. نمونه ای از نحو پایتون این آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده است: رشته ها باید در گیومه های تک، دوتایی یا سه گانه محصور شوند.

مثال های زیر صحیح است:

چاپ ("یادگیری پایتون برای کودکان")

چاپ ("یادگیری پایتون برای کودکان")

چاپ ("یادگیری پایتون برای کودکان")

چاپ (""یادگیری پایتون برای کودکان""")

کد زیر یک خطا ایجاد می کند زیرا این قانون نحو مهم را زیر پا می گذارد (این کد یک، دو یا سه گانه ندارد):

چاپ (من در حال یادگیری پایتون برای بچه ها هستم)

متغیرها

یک متغیر را به عنوان ظرفی در نظر بگیرید که مقداری ر آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادها در حافظه کامپیوتر ذخیره می کند. متغیرها روشی عالی برای برنامه نویسان برای دادن نام های توصیفی به داده ها یا مقادیر هستند. مقدار ذخیره شده در یک متغیر می تواند یکی از انواع داده های اساسی در پایتون باشد. موارد مهمی که باید بدانید عبارتند از:

عدد صحیح: یک عدد صحیح برای نشان دادن اعداد واقعی بدون اجزای کسری استفاده می شود. نمونه های 1، 13، 78 و 1996 هستند.

شناور: شناور عددی با اعشار است که یک عدد واقعی (عدد صحیح) را از قسمت کسری آن تقسیم می کند. به عنوان مثال می توان به 1.5، 3.14159 و 100.5833 اشاره کرد.

رشته ها: رشته، دنباله ای از کاراکترها است. این می تواند نامی مانند «باب» یا عبارتی مانند «این یک عبارت است» یا حتی رمز عبوری مانند «Password1234#» باشد.

Boolean: Boolean یک نوع داده است که می تواند در یک زمان معین درست یا نادرست باشد.

شما یک متغیر را با دادن یک نام معنی دار و اختصاص یک مقدار به آن ایجاد می کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در پایتون آمده است:

سن = 12

در مثال بالا، age متغیر است و 12 مقدار است. چیزی که این آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهعبارت به رایانه می‌گوید این است: «مقدار سمت راست عملگر تخصیص را بگیرید (علامت برابر)، آن را به متغیر سمت چپ اختصاص دهید و آن را برای بقیه اجرای برنامه به خاطر بسپارید. حالا در هر جایی که متغیر سن در برنامه نوشته شود، کامپیوتر آن را با 12 جایگزین می کند.

پس اگر نوشتی:

چاپ (سن)

این را به عنوان خروجی خواهید دید:

12

بیانیه مشروط

متغیرها را نیز می توان دستکاری کرد. به عنوان مثال، اگر سن تغییر کرده است، می توانید مقدار آن را به روش زیر تغییر دهید:

سن = 13

با تایپ کد بالا، برنامه 12 را که مقدار فعلی سن در حافظه است، با 13 جایگزین می کند. این مهم است زیرا برنامه شما را انعطاف پذیرتر می کند.

این سطح از انعطاف‌پذیری همچنین می‌تواند برنامه‌نویس را از سردردهای زیادی در هنگام تغییر مقادیر نجات دهد. فرض کنید این برنامه صدها خط کد داشت (این اتفاق می افتد) و ما مقدار را به جای یک متغیر مستقیماً در کد نوشتیم. اگر مقدار تغییر کرد، به این معنی است که ما باید هر خط کد را مرور کنیم، هر جایی را که از مقدار استفاده کرده‌ایم پیدا کنیم و آن را به صورت دستی تغییر دهیم. با یک متغیر، فقط باید مقدار جدید را به آن اختصاص Teaching Python programming for children and teenagers in simple language دهیم و مقدار به طور خودکار انجام می شود


[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کدنویسی کودکان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]