برنامه نویسی کودکان

شنبه 24 ارديبهشت 1401
13:45
سجاد

همه توسعه‌دهندگان حرفه‌ای سهم خود را از برنامه نویسی کودکان شب‌های آخر صرف بررسی Stack Overflow کرده‌اند و تلاش بیهوده برای شناسایی کارآمدترین راه برای پیوند دادن قطعات یک برنامه در یک کل منسجم کرده‌اند. از هر توسعه‌دهنده‌ای بپرسید که «عدم ارجاع به یک نشانگر تهی» چیست – آن‌ها از ناامیدی می‌لرزند، و ساعت‌های صرف تلاش برای ردیابی یک باگ گریزان را به خاطر می‌آورند.

اما با این همه ناامیدی و شکست، یک مزیت واقعی و مادام العمر برای شخصیت به همراه دارد: پشتکار.

آنجلا لی داکورث، روانشناس یک بار در یک سخنرانی TED در مورد ارزش پشتکار گفت: "داده های ما نشان می دهد که بسیاری از افراد با استعداد به سادگی به تعهدات خود عمل نمی کنند." در برنامه نویسی کودکان واقع، در داده‌های ما، قدرت معمولاً با معیارهای استعداد ارتباطی ندارد یا حتی نسبت معکوس دارد.»

گریت، همانطور که داکورث و روانشناسان همکارش تعریف کرده اند، به توانایی نادر برای تداوم شکست مکرر گذشته اشاره دارد. موفق ترین افراد در زندگی کسانی نیستند که از شکست اجتناب می کنند، بلکه آنهایی هستند که به آن به عنوان یک سیگنال مفید نگاه می کنند.

وقتی بچه ها برنامه نویسی را شروع می کنند، یاد می گیرند که شکست گذرا است و لازم نیست ناامید کننده یا مانع پیشرفت باشد. حتی موفقیت‌های کوچک می‌تواند تشویقی را برای بچه‌ها فراهم کند تا مشکلات برنامه‌نویسی خود را برطرف کنند. با گذشت زمان، این پشتکار می‌تواند قدرت کودک را تقویت کند - و به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت تحصیلی و شغلی آینده آنها باشد.

برنامه‌نویسی می‌تواند به رشد ذهنیت کودک برنامه نویسی کودکان شما کمک کند: فلسفه‌ای که در آن می‌توان توانایی فرد برای یادگیری را بهبود بخشید، در صورت نیاز تنظیم کرد و در برابر شکست‌های تضعیف کننده محکم ایستاد. یک کودک در اوایل زندگی چه ذهنیت بهتری می تواند اتخاذ کند؟

منابع اضافی:گریت: قدرت اشتیاق و پشتکار - TEDچگونه کدنویسی ایرانیان سایبر انعطاف‌پذیری را توسعه می‌دهد - Tynkerکدنویسی می تواند هدیه ای به دانش آموزانی باشد که در حال مبارزه هستند. بیایید آن را به آنها بدهیم - EdSurge

4. کدنویسی خلاقیت را می آموزد

خلاقیت، خلاقیت، خلاقیت؛ این چیزی است که همه مربیان و والدین اولیه به طور کامل به آن توجه دارند، و با این حال، این کیفیتی است که برای اکثر بزرگسالان شاغل مورد توجه قرار نمی گیرد.

تحقیقات تیمی از روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا برنامه نویسی کودکان برکلی نشان می دهد که با افزایش سن، خلاقیت کاهش می یابد. این ضرب المثل درست است - بزرگسالان نسبت به کودکان خلاقیت کمتری دارند. زمانی که به سال های غروب خورشید می رسیم، یکی از مهم ترین مهارت های زندگی را به طور موثر "از یاد نگرفته ایم".

«افراد خلاق واکنش‌های سریع و مؤثری دارند که به آنها کمک می‌کند تا به اهداف زندگی خود برسند و به آنها اجازه می‌دهد از سفر لذت ببرند... [این] هم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و هم یک ساختار شخصیتی منحصربه‌فرد است که در دوران کودکی ایجاد شده و در نوجوانی به‌خوبی تنظیم شده است. دوایران اوکانر، محقق نوتردام، زمانی اشاره کرد.

بنابراین، چگونه می‌توانیم مهارت‌های خلاقانه کودک را با افزایش سن حفظ کنیم؟

کارشناسان پیشنهاد می کنند که بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند. به عنوان یک عمل، کدنویسی توسعه دهندگان را به عنوان «خالق» یا «سازندگان جهان» در یک محیط برنامه نویسی قرار می دهد - طبق تعریف، این رشته به تفکر خلاق و یک طرز فکر تجربی نیاز دارد.

با برنامه نویسی، بچه ها دائماً به آزمایش ترغیب می شوند. هنگامی برنامه نویسی کودکان که آنها عملکردهای اساسی را درک کردند، می توانند به طور مداوم از خود بپرسند، اگر من این کار را امتحان کنم چه می شود؟ آیا این کار می کند؟?


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کدنویسی کودکان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]