برنامه نویسی کودکان

شنبه 24 ارديبهشت 1401
13:43
سجاد

اولویت‌بندی و اجرای راه‌حل‌ها پیشرفت کنند. بنابراین، برنامه نویسی کودکان کودکان به محض اینکه اولین چالش کدنویسی خود را انجام می دهند، مهارت های حل مسئله خود را تقویت می کنند.

تحقیقات این نکته را تایید می کند. یک مطالعه در سال 2013 که بر روی کودکان پنج و شش ساله انجام شد نشان داد که وقتی کودکان در یک محیط برنامه نویسی شرکت می کنند، "فرصت هایی برای توسعه مفاهیم ریاضی، حل مسئله و مهارت های اجتماعی دارند." علاوه بر این، محققان خاطرنشان کردند که شرکت‌کنندگان جوان مطالعه اغلب از تجربه یادگیری خود لذت می‌بردند و درگیر بازی‌ها و فعالیت‌های برنامه‌نویسی متناسب با سنشان بودند.

با این حال، مزایای ارائه شده ممکن است بسته به سن و رشد شناختی نسبی متفاوت باشد. به عنوان مثال، مطالعه دیگری - که در سال 2014 انجام شد و با کودکان چهار تا پنج ساله انجام شد - اشاره کرد برنامه نویسی کودکان که شرکت‌کنندگان در آن توانایی‌های شناختی غیرکلامی افزایش یافته‌اند، اما «تفاوت آماری معنی‌داری در مهارت‌های حل مسئله آنها نشان نداد».

این تحقیق نشان می‌دهد که حتی اگر کودک شما نمی‌خواهد در بزرگسالی وارد برنامه‌نویسی شود، با این وجود، ایجاد یک روش کدنویسی در اوایل زندگی به او کمک می‌کند تا مهارت‌های شناختی بسیار قابل انتقالی ایجاد کند. آیا جای تعجب است که چرا بچه ها باید کدنویسی کنند؟

منابع اضافی:مزایای نادیده گرفته شده آموزش کدنویسی به کودکان - ReadWriteبرنامه نویسی برای کودکان: حل مسئله، دقت و قطع برق - جغد آکسفوردبازی‌های کدنویسی دستی برای کودکان پیش دبستانی - Steam پیش دبستانی

2. کدنویسی تفکر محاسباتی را بهبود می بخشد

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد برنامه نویسی کودکان که بازی‌های ایرانیان سایبر کدنویسی ممکن است به تقویت درک دانش‌آموزان راهنمایی از یادگیری محاسباتی کمک کند.

تا به حال در مورد تفکر محاسباتی نشنیده اید؟ به سادگی تعریف شده استشاخه ای از دانش که شامل بیان مسائل به روشی است که یک کامپیوتر انجام می دهد. دانش‌آموزانی که این مدل تفکر را یاد می‌گیرند تشویق می‌شوند تا مشکلات پیچیده را به مسائل کوچک‌تر تقسیم کنند و در نتیجه الگوهای فرآیند زیربنایی را آشکار کنند.

همانطور که محققان یک مطالعه قبلی در مورد این موضوع نوشتند، "ما معتقدیم که کودکان ده ساله می توانند مستقیماً از فرصت هایی برای درگیر شدن در تفکر محاسباتی بهره مند شوند […] راه حل های آنها در رایانه از طریق این فرآیند، فراگیران را می‌توان از طریق فعالیت‌های تفکر الگوریتمی پیچیده‌تر که از دانش ضمنی و هیجان آنها در مورد بازی ساخته شده است، هدایت کرد.

این مطالعه خاص به این نتیجه رسید برنامه نویسی کودکان که کودکان با درگیر شدن در فعالیت های تفکر محاسباتی، درک بهتری از الگوهای تفکر الگوریتمی به دست می آورند. این درک بهتر می تواند به خوبی به دنبال های ریاضی تبدیل شود و مهارت های حل مسئله کودک را تقویت کند. این دستاوردها می تواند تأثیر مثبت واضحی بر عملکرد آنها به عنوان دانش آموز - و در دراز مدت، به عنوان حرفه ای داشته باشد.

منابع اضافی:چرا فکر کردن مانند یک کامپیوتر باعث ایجاد مهارت برای موفقیت می شود - به کودکان خود کد آموزش دهیدچگونه کدنویسی مهارت های تفکر محاسباتی را به کودکان آموزش می دهد - سه چرخه قرمز

10 منبع تفکر محاسباتی آماده کلاس درس برای K-12 - هوشمند شدن

3. کدنویسی پایداری را تشویق می کند

علوم کامپیوتر یکی از معدود رشته‌های حرفه‌ای است که در آن شکست تقریباً دائمی کاملاً قابل قبول است. نه تنها شکست فوراً قابل تشخیص است - یعنی یک برنامه "شکست" می شود و آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند - بلکه تا زمانی که همه خطاها رسیدگی نشود، به معنای واقعی کلمه نمی توان به موفقیت دست یافت. حتی ساده‌ترین برنامه‌ها برای درک مجموعه‌ای برنامه نویسی کودکان از مشکلات و حل آن‌ها به یک کدنویس نیاز دارند. در غیر این صورت، کد آنطور که در نظر گرفته شده اجرا نمی شود.


[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کدنویسی کودکان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]