برنامه نویسی آموزشی

پنجشنبه 26 فروردين 1400
16:33
سجاد

این یکی از مهمترین بسترهای برنامه نویسی آموزشی است. این برنامه رایگان است ، ما می توانیم از طریق یک مرورگر وب یا در یک نسخه آفلاین از آن استفاده کنیم و منحنی پیشرفت آن از این نظر فوق العاده است که از مشاغل بسیار ساده برای کودکان 7-8 ساله به پروژه های پیچیده مرتبط با روبات ها ، صفحه ها و حسگرهای مهمانی. پسوندها

برنامه های افزودنی خراش

Tynker ، CodeSpark و Code Monkey

یکی دیگر از شناخته شده ترین و عالی ترین سیستم عامل ها برای یادگیری برنامه نویسی با استفاده از بلوک ها ، Tynker است. یک برنامه کاملاً کامل برای رایانه لوحی وجود دارد اما منابع دیگری نیز وجود دارد که می توانیم از طریق مرورگر وب از آنها استفاده کنیم.

استفاده از آن بسیار شهودی است و همانطور که در Code.org وجود دارد ، برنامه های کاری هدایت شده ای وجود دارد که بازی ها ، انیمیشن ها و چالش ها اساس آن هستند. در کل آنها بیش از 40 دوره راهنما و تقریبا 4000 واحد یادگیری دارند که براساس سن سازمان یافته و با زبان های برنامه نویسی مختلف مرتبط هستند. آنها با اشتراک پرداخت می شوند. همین عملیات دارای CodeSpark و چندین سیستم عامل مشابه مانند CodeMonkey است.

تینکر

ربات هایی با محیط برنامه نویسی خاص خودشان

برای یادگیری برنامه ریزی توسط بلوک ها با استفاده از روبات ها ، علاوه بر Scratch ، mBlock یا BitBloq ، سازندگان مختلف به پیشنهادات خود اعتماد می کنند و به خوبی توسط درس ها یا راهنماهای استفاده از مشکل پیش رو پشتیبانی می شوند. برجسته ترین ها Lego با Spike و Wedo 2.0 و همچنین Robo Wunderkind یا Zum Kit Junior از BQ هستند.

خطوط اول کد (10-15 سال)

پسران و دختران که اکنون عملاً وارد آموزش متوسطه می شوند ، آماده اند که اولین خطوط کد خود را به زبان های مختلف ، همیشه با نقطه شروع برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و بصری ، شروع کنند.

زمین های بازی Swift

از دست اپل ما برنامه Swift Playgrounds آن را داریم که فقط برای دستگاه های iOS و Mac در دسترس است. این برنامه شامل درسهایی برای یادگیری برنامه ریزی با زبان Swift با چندین سطح پیشرفته است.

در این سن توصیه می شود با اولین درسهایی شروع کنید که با استفاده از پازل توضیح می دهد تا مفاهیم اساسی برنامه نویسی و همچنین ساده ترین دستورالعمل هایی را که می توانید با آن چالشهای پیشنهادی برنامه را برطرف کنید ، به طرزی کاملاً گرافیکی حل کنید. بعداً می توانید برنامه نویسی ربات ها یا هواپیماهای بدون سرنشین سازگار با برنامه را شروع کنید.

برنامه نویسی Swift Apple

MakeCode برای شروع کار با JavaScript

مایکروسافت همچنین یک پلت فرم منبع باز رایگان به عنوان نقطه شروع یادگیری برنامه نویسی واقعی ارائه می دهد. MakeCode بر اساس تجارب مختلف یادگیری است که برای کودکان کاملاً جذاب است و بر اساس تابلوهایی مانند MicroBit یا Adafruit ، بازی Minecraft یا LEGO Mindstorms معروف ساخته شده است.

این پلتفرم شامل یک شبیه ساز است که اجازه می دهد برای دیدن نتایج برنامه نویسی به عناصر سخت افزاری وابسته نباشید. بسته به سن ما می توانیم برنامه نویسی مبتنی بر بلوک را انتخاب کنیم که از روش کشیدن و رها کردن استفاده می کند ، یا اگر از قبل پایه وجود دارد ، ویرایشگر JavaScript یا Python را انتخاب کنیم.

https://www.xataka.com/especiales/que-lenguaje-herramientas-programacion-deberian-ensenarse-a-ninos-su-edad


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کدنویسی کودکان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]