مهمترین مسابقات اسکرچ
بلوک های هر دسته عملکرد متفاوتی دارند مسابقات اسکرچ. به عنوان مثال، دسته Motion شامل بلوکهایی برای جابجایی sprites در اطراف Stage است، در حالی که دسته Operators شامل بلوکهایی برای انجام عملیات ریاضی است.
کاربران همچنین می توانند بلوک ها را با استفاده از نوار جستجو در بالای پالت بلوک جستجو کنند. بهطور پیشفرض، وقتی روی دکمه Code کلیک میشود، پالت بلوک در سمت چپ صفحه نمایش مسابقات اسکرچ داده میشود. با این حال، می توان آن را به سمت راست منتقل کرد.
هنگامی که برای اولین بار با برنامه نویسی Scratch شروع می کنید، مهم است که با پالت بلوک و آنچه که هر دسته از بلوک ها مستلزم آن هستند آشنا شوید. در غیر این صورت، ایجاد اسکریپت آسان نخواهد بود. درک نحوه استفاده از Block Palette برای یادگیری برنامه نویسی Scratch ضروری است.
منطقه کد جایی است که کد خود را می نویسید، ویرایش می کنید و مسابقات اسکرچ اجرا می کنید. هنگامی که دکمه Code فشار داده می شود، در مرکز صفحه قرار می گیرد. اسکریپت هایی که در ناحیه کد می سازید، اسپرایت شما را کنترل می کنند. می توانید کد خود را با فشار دادن پرچم سبز بالای قسمت کد تست کنید. پس از اتمام کدنویسی، میتوانید علامت توقف قرمز را فشار دهید تا کد شما اجرا نشود.
مرحله جایی است که پروژه های Scratch شما جان می گیرند مسابقات اسکرچ. این بوم است که در آن اسپرایت ها و پس زمینه های خود را می سازید و کد اسکرچ خود را اضافه می کنید. مرحله همچنین جایی است که پروژه خود را آزمایش می کنید و آن را با دیگران به اشتراک می گذارید.
استیج 640×480 پیکسل است مسابقات اسکرچ و می توانید از ویرایشگر Scratch paint برای ایجاد پس زمینه دلخواه خود استفاده کنید. صحنه توسط برخی ابزارها و کنترل ها احاطه شده است که می توان از آنها برای اصلاح sprites و اسکریپت ها استفاده کرد. در بالای مرحله، پرچم سبز، که همه اسکریپت های پروژه را شروع می کند، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و علامت توقف، که تمام اسکریپت های در حال اجرا را متوقف می کند، قرار دارد.
در زیر مرحله کادر متنی تغییر نام Sprite قرار دارد که میتوان از آن برای تغییر نام sprite استفاده کرد. جعبه های ویرایش X و Y موقعیت اسپرایت را کنترل می کنند. چک باکس Show/Hide تعیین می کند که آیا مسابقات اسکرچ یک اسپرایت روی صحنه قابل مشاهده است یا خیر. نوار لغزنده Size اندازه اسپرایت را تغییر می دهد و انتخابگر جهت جهت اسپرایت را تنظیم می کند. این ابزارها و کنترل ها به شما امکان می مسابقات اسکرچ دهند پروژه های پیچیده ای را در اسکرچ ایجاد کنید.
Sprites شخصیتهای پروژه Scratch شما هستند. آنها می توانند مسابقات اسکرچ حیوانات، افراد، اشیاء یا حتی اشکال ساده باشند. برای افزودن یک اسپرایت، روی تب "Stage" و دکمه "Sprites" کلیک کنید. می توانید یک تصویر را از رایانه خود آپلود کنید یا از کتابخانه Scratch تصاویر را انتخاب کنید. هنگامی که تصویری را انتخاب کردید، میتوانید به اسپرایت خود یک نام بدهید و آن را به صحنه اضافه کنید.
اکنون که اسپرایت ها و پس زمینه خود را اضافه کرده ایم، بیایید نگاهی به مسابقات اسکرچ نحوه کدنویسی آنها بیندازیم. Scratch از یک زبان برنامه نویسی بصری استفاده می کند که ایجاد پروژه های تعاملی را آسان می کند. برای شروع کدنویسی اسپرایت، روی آن دوبار کلیک کنید تا ویرایشگر کد باز شود. ویرایشگر کد دارای چهار زبانه است: ظاهر، صدا، رویدادها و حرکت. در هر برگه، بلوکهایی از کد را پیدا میکنید که میتوانید آنها را روی قسمت Scripts بکشید تا اسپرایت خود را برنامهریزی کنید.
به عنوان مثال، در برگه Looks، بلوک هایی را برای تغییر رنگ اسپرایت یا وادار کردن آن به بیان چیزی روی صحنه پیدا خواهید کرد. بلوکهایی را برای پخش صداها یا آهنگها در برگه صدا پیدا خواهید کرد. در برگه رویدادها، بلوک هایی را برای پاسخ دادن به ورودی کاربر، مانند کلیک ماوس یا فشار دادن کلید، پیدا خواهید کرد. مسابقات اسکرچ و در تب Motion، بلوکهایی را برای حرکت اسپرایت خود در صحنه یا تغییر اندازه یا جهت آن پیدا خواهید کرد.
هنگامی که مقداری کد به اسپرایت خود اضافه کردید، می توانید آن را با کلیک بر روی برگه Stage و سپس کلیک بر روی نماد سبز رنگ در گوشه سمت راست بالای ناحیه Stage آزمایش کنید. این پروژه شما را در ابتدا اجرا می کند!
ویرایشگر رنگ یک ابزار همه کاره است که می تواند برای مشاهده مسابقات اسکرچ ، ایجاد و ویرایش لباس های اسپرایت استفاده شود. بخش لباس به کاربر این امکان را می دهد که بین لباس های مختلف جابجایی جابجا شود، در حالی که پنجره ابزار گزینه های مختلفی را برای ویرایش ارائه می دهد، از جمله ابزار انتخاب، ابزار تغییر شکل، قلم مو، پاک کن، و ابزار پر کردن.
علاوه بر این، ویرایشگر رنگ همچنین شامل یک ابزار متن مسابقات اسکرچ ، یک ابزار خط، یک ابزار دایره و یک ابزار مستطیل است. از این ابزارها می توان برای ایجاد اشکال ساده یا پیچیده و افزودن متن به لباس های اسپرایت استفاده کرد. به طور کلی، ویرایشگر رنگ ابزار قدرتمندی است که میتوان از آن برای ایجاد اسپریتهای دقیق و سرگرمکننده استفاده کرد.
ویرایشگر صدا ابزار قدرتمندی است که به کاربران امکان می دهد مسابقات اسکرچ صداهای اسپرایت را ایجاد، مشاهده و ویرایش کنند. ویرایشگر صدا دارای دو صفحه اصلی است: صفحه صدا و ناحیه مشاهده. صفحه صداها به کاربران اجازه می دهد بین صداهای مختلف جابجا شوند، در حالی که منطقه مشاهده به کاربران اجازه می دهد امواج صوتی صدای انتخاب شده را مشاهده کنند. ویرایشگر صدا همچنین دارای بسیاری از ابزارهای جلوه های صوتی است که Scratch competitions به کاربران امکان می دهد صدا را بلندتر و ملایم تر کنند، جلوه هایی داشته باشند، محو یا حذف شوند، کپی و چسبانده شوند، لغو،
[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]