یادگیری برنامه نویسی
فقدان قواعد گرامری برای یادگیری برنامه نویسی باعث یادگیری برنامه نویسی می شود که دانش آموزان یک شکاف آموزشی مفهومی را به خودی خود پر کنند، حتی اگر مربیان انتظار دارند مشکلات را با استفاده از منطق به واسطه یک زبان برنامه نویسی حل کنند، زیرا اکثر آنها برای بیان روانی اولیه تلاش می کنند. حتی آنهایی که به اندازه کافی استعداد دارند تا برنامههایشان را به درستی اجرا کنند و به درستی کار کنند، هنوز برنامههایی با ساختار ناکافی را در سال اول خود مینویسند.
مشکلات خاص در یادگیری یک زبان برنامه نویسی با دشواری های یادگیری یک زبان طبیعی دوم همزمان است. این پیچیدگی ها عمدتاً از تعداد کمی از ساختارهای کنترلی ناشی می شود که زبان های برنامه نویسی از آنها استفاده می کنند، حتی اگر آنها تطبیقی باشند و از نظر معنایی گسترده باشند (پورتنوف، 2018).
استعاره ها و بلوک ها یادگیری برنامه نویسی برای آموزش برنامه نویسی. پرز و همکاران (2018) با استفاده از استعاره هایی مانند دستور غذا/برنامه، انباری/حافظه و جعبه/متغیرها پیشنهاد شده است. آنها همچنین امکان به کارگیری این استعاره ها را برای هر منبعی که در دسترس معلم است، نشان می دهند.
در مجموع، چهار فیلمنامه گام به گام در مورد نحوه استفاده از استعاره در کلاس، با نظرات 62 کودک (که در کلاس های چهارم، پنجم و ششم آموزش ابتدایی اسپانیا، سنین 9 تا 11 سال ثبت نام کرده اند) و معلم آنها ارائه شده است. این پیشنهاد با 62 کودک اسپانیایی تأیید شده است که استعاره ها را در بیش از 65٪ موارد مفید می دانند.
دانش آموزان قادر به درک استعاره بودند (<30٪ از دانش آموزان استعاره ها را دشوار می دانستند) و کمتر از 10٪ از دانش آموزان نمی خواستند از استعاره ها استفاده کنند. همچنین از معلم خواسته شد تا روش یادگیری برنامه نویسی شناسی را ارزیابی و اعتبار سنجی کند (پرز و همکاران، 2020). در همین راستا در سال 2021، تحقیقی توسط Jiménez Toledo و همکارانش.
(2021) مطالعه ای تحت عنوان "مدل کشف بر اساس قیاس ها برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتری" منتشر کرد که از طریق آن یک مدل کشفی را به کار برد که امکان استخراج الگوها، تجزیه و تحلیل متنی و زبانی را فراهم کرد، علاوه بر استفاده از قیاس ها برای آموزش ایده های اساسی برنامه نویسی کامپیوتر، که امکان دستیابی به یادگیری بهتر در دانش آموزان را فراهم می کند (Jiménez Toledo et al., 2021).
در مورد دیگری، 20 سال پیش، AgentSheets چهار احتمال را برای ایجاد یک شکل اولیه از زمانبندی بلوک ترکیب کرد. پس از تمرکز اولیه بر امکانات نحوی، AgentSheets در آموزش علوم کامپیوتر، رویکردهای جدیدی برای فراتر رفتن از نحو برای پرداختن به موانع معنایی و عملی آزمایش شده است. بنابراین، سه رویکرد توصیف میشوند: (1) توضیحات زمینهای برای حمایت از درک، (2) برنامهنویسی محاورهای برای کمک فعالانه و پیشبینی آینده، و (3) پالتهای زنده یادگیری برنامه نویسی برای غیرقابلپیشبینیتر کردن برنامهنویسی.
جامعه زمانبندی بلوک در مورد امکانات نحوی محیط زمانبندی نگران بوده است. زمان آن فرا رسیده است که برنامه های تحقیقاتی را به سمت کاوش سیستماتیک امکانات معنایی و عملی برنامه ریزی بلوک سوق دهیم (Repenning، 2017).
ده اصل برای آموزش برنامه نویسی، توسط براون و ویلسون (2018). نیل براون محققی در دانشگاه کینگز کالج لندن در انگلستان است و گرگ ویلسون متعلق به سازمان آموزش کامپیوتر DataCamp در تورنتو کانادا است که پس از تحقیقات سخت کتاب سنجی و تجربه انباشته شده در توسعه کارکردهای آکادمیک خود، ده اصل را برای یادگیری ارائه می دهد. برای برنامه ریزی
اصل 1: به یاد داشته باشید که چیزی به نام ژن دانش برنامه نویسی وجود ندارد.مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر ذاتی نیست، بلکه یک مهارت آموخته شده است که با تمرین می توان آن را به دست آورد و بهبود بخشید.
اصل 2: از کمک همسالان خود استفاده کنید.تدریس خصوصی یک به یک شاید شکل ایده آل تدریس باشد، توجه کامل معلم می تواند بر روی یک دانش آموز متمرکز شود، و آنها می توانند تدریس خود را به طور کامل برای آن فرد سفارشی کنند و بازخوردها و اصلاحات فردی را بر اساس گفتگوی دو طرفه با او انجام دهند. .
اصل 3: از کدگذاری زنده استفاده کنید.مربیان باید در مقابل یادگیری برنامه نویسی دانش آموزان خود برنامه ایجاد کنند. این به چند دلیل بسیار مؤثر است: (1) به مربیان اجازه میدهد بهتر پاسخ دهند «اگر چه میشد؟» سوالات برنامه نویسی زنده به مربیان اجازه می دهد تا علایق خود را دنبال کنند و (2) انتقال دانش ناخواسته را تسهیل می کند.
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]